زیرسازی کفپوش پی وی سی

زیرسازی کفپوش پی وی سی

زیرسازی کفپوش پی وی سی

  در یک کلام می‌توان گفت نحوه زیرسازی کفپوش PVC یکی از مهم‌ترین قسمت‌های نصب کفپوش پی وی سی است‌!! کفپوش پی وی سی امروزه یکی از پرطرفدارترین متریال‌های دکوراسیون داخلی است. درست و اصولی نصب شدن آن از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است. پیش از این در مورد ویژگی‌های کفپوش پی وی سی توضیح داده‌ایم که شما می‌توانید آن را مطالعه کنید.  

زیرسازی کفپوش pvc
زیرسازی کفپوش pvc

دلیل زیرسازی چیست‌؟

  زیر سازی کفپوش باعث می‌شود که سطح محل نصب کفپوش صاف و هموار شود و هنگام نصب مشکلی پیش نیاید. پستی و بلندی سطح به کفپوش آسیب می‌زند. زیرسازی باعث افزایش طول عمر کفپوش می‌شود.

درحالت کلی اگر سطح مورد نظر صاف و هموار نباشد و کفپوش بر روی آن نصب شود، جلوه خوبی نمی‌گیرد و تایل‌ها در کنار هم به درستی قرار نمی‌گیرند.

زیرسازی کفپوش PVC
زیرسازی کفپوش PVC

حتما بخوانید: چسب کفپوش


نحوه زیرسازی کفپوش‌های پی وی سی

 پیش از هر چیزی بگوییم اگر در این امر آشنایی ندارید حتما کار را به افراد متخصص بسپارید. در نحوه انجام زیرسازی کفپوش پی وی سی سطح مورد نظر باید حتما صاف و هموار شود و هیچ پستی و بلندی نداشته باشد. برای اینکار شما می‌توانید از ملات سیمان، پودر سنگ و چسب بتن یا ملات سیمان و چسب چوب استفاده کنید.

همچنین اگر در ساخت ملات توسط خودتان مشکل دارید می‌توانید با استفاده از ملات‌های آماده که در ابزار فروشی‌ها موجود هستند استفاده کنید. برای صاف پخش کردن ملات روی سطح مورد نظر از کاردک صاف استفاده کنید. پس از اینکه سطح کاملا هموار شد صبر کنید که تا ملات کاملا خشک شود.

نصب کفپوش
نصب کفپوش

پس از زیرسازی کفپوش پی وی سیو خشک شدن ملات، سطح مورد نظر را تمیز و آماده برای نصب کفپوش پی وی سی کنید. پس از نصب، اشیای سنگین را روی تایل‌ها بگذارید تا از چسبیدن تایل‌ها اطمینان حاصل کنید. 

زیرسازی کفپوش پی وی سی
زیرسازی کفپوش پی وی سی

حتما بخوانید: آموزش نصب کفپوش


همانطور که گفتیم زیر سازی قبل از نصب کفپوش بسیار مهم و اساسی است و نقش به سزایی در اجرای کفپوش دارد. پس حتما آن را جدی بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *