روش کندن کاغذ دیواری

روش کندن کاغذ دیواری

روش کندن کاغذ دیواری

کندن کاغذ دیواری‌های قدیمی و روش کندن آن  همیشه برای مشتریان سوال برانگیز بوده. معمولا وقتی که به محل جدیدی نقل مکان می‌کنید و می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید یا هنگام بازسازی یکی از مواردی که تاثیر به سزایی در تغییر دکوراسیون دارد، عوض کردن کاغذ دیواری است.

اول اینکه به هیچ عنوان نباید کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قدیمی نصب شود، چون چسب به صورت مایع است و آب آن باید جذب دیوار شود، که کاغذ دیواری قدیمی مانع آن شده وباعث ایجاد کپک زیر کاغذ می‌شود.

روش‌های متفاوتی برای کندن کاغذ دیواری استفاده می‌شود، که با توجه جنس کاغذ دیواری و شرایط دیوار منزل  شما باید مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید.

در این اینجا چند روش برای کندن کاغذ دیواری را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

روش کندن کاغذ دیواری
روش کندن کاغذ دیواری

برای کندن کاغذ دیواری‌های کهنه مراحل زیر را انجام دهید

  • وسایل خانه را 1/5 تا 2 متر از دیوار دور کنید
  • لوازم تزینی را از روی دیوار جدا کنید
  • پایین دیوار سفره یک بار مصرف یا پارچه‌ای پهن کنید که تیکه‌های کاغذ که از دیوار جدا می‌کنید زمین رو کثیف نکند
  • حتما یک کاردک پلاستیکی داشته باشید
  • اسپری آب پاش

نکته : در ابتدا یک گوشه از کاغذ را جدا کنید چون ممکن است خیلی راحت از دیوار جدا شده و احتیاج به کار خاصی نباشد.

 

روش کندن کاغذ دیواری
روش کندن کاغذ دیواری

اگر قبل از نصب کاغذ دیواری، دیوارها را ماستیک کرده باشید یا بتونه روغنی زده باشید جدا کردن کاغذها از دیوار به آسانی و بدون نیاز به کار خاصی انجام می‌شود.

در غیر این صورت بهتر است که از بالای کاغذ دیواری شروع به جدا کردن کاغذ از دیوار کنید.


حتما بخوانید: روش‌های نصب کاغذ دیواری


روش انجام کار 

از بالای کاغذ دیواری شروع کرده یک گوشه را با کاردک پلاستیکی از دیوار جدا کنید و از همان جا آب را به پشت کاغذ دیواری اسپری کنید و کاغذ را به سمت پایین بکشید و هم‌زمان با اسپری آب پشت و روی کاغذ  را کاملا خیس کنید و دوباره بعد از چند ثانیه شروع به کشیدن کاغذ به سمت پایین کنید.

توجه کنید که حلال چسب کاغذ دیواری، آب است و شما هر بار که آب را پشت کاغذ اسپری می‌کنید چند ثانیه صبر کنید تا آب به چسب کاغذ نفوذ کند و آن را حل کند و بعد شروع به کندن قسمت‌هایی کنید که کاغذ سست شده است.

کاغذهای PVC دو لایه دارند و معمولا لایه اول که وینیل است به راحتی جدا می‌شود و سختی کار کندن قسمت کاغذی است که باید دقت کنید که بصورت تیکه‌های بزرگ از دیوار جدا کنید، چون کندن تیکه‌های کوچک کاغذ از روی دیوار واقعا کار سختی است.

روش کندن کاغذ دیواری
روش کندن کاغذ دیواری

روش‌های بعدی

معمولا 95 درصد کاغذ دیواری به وسیله آب از دیوار کنده می‌شود ولی اگر تکه‌هایی از آن روی دیوار باقی ماند می‌توانید با بخار آب و بخارشو آن‌ها را از دیوار جدا کنید.

اگر باز هم نتیجه نگرفتید، می‌توانید از حلال‌های شیمیایی استفاده کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *