انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

برای انتخاب کاغذ دیواری علاوه بر توجه به طرح آن مانند کاغذ دیواری پشت تلویزیون، کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری سه بعدی و همچنین قیمت آن، انواع جنس کاغذ دیواری و این مورد که کاغذ دیواری قابل شستشو می‌باشد یا خیر نیز نکات مهمی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. در حالت کلی کاغذ دیواری‌های موجود در بازار سه دسته‌ی کاغذ دیواری pepar، کاغذ دیواری PVC یا ونیل و کاغذ دیواری نانوون تقسیم می‌شوند، که در ادامه مقاله انواع کاغذ دیواری به آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست:

  • کاغذ دیواری‌ pepar
  • کاغذ دیواری PVC یا وینیل
  • کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری‌ pepar

ارزان‌ترین نوع کاغذ دیواری جنس pepar است که فقط از یک لایه کاغذ که رویش چاپ می‌خورد تشکیل شده، که قابل شستشو نیستند و آسیب پذیرترند و معمولا فقط مورد توجه افرادی که دنبال کاغذ دیواری ارزان هستند قرار می‌گیرند.

کاغذ دیواری pepar
کاغذ دیواری pepar

حتما بخوانید: تفاوت میان کاغذ دیواری و پوستر چیست؟


کاغذ دیواری PVC یا ونیل

یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری، PVC است، که اغلب کاغذ دیواری‌های موجود در بازار از این دسته هستند. این نوع کاغذ دیواری، با توجه به لایه‌ی PVC روی آن کمتر کثیف شده و با دستمال نمدار قابل تمیز کردن هستند.

کاغذ دیواری PVC یا ونیل
کاغذ دیواری PVC یا ونیل

این دسته از نظر قیمت کمی گران‌تر از دسته قبل است و البته خیلی مقاوم‌تر و طول عمر زیادی دارند.

کاغذ دیواری نانوون

در سال‌های اخیر با مورد توجه قرار گرفتن مسائل زیست محیطی و بازیافت مواد در کشور‌های پیشرفته، رفته رفته استفاده از کاغذ‌های PVC کمتر شده،

کاغذ دیواری نانوون از الیاف طبیعی تولید می‌شوند، به همین دلیل امروزه این کاغذ دیواری‌ها بیشتر از پیش مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

برای ما بنویسید شما کدام یک از انواع کاغذ دیواری را ترجیح می‌دهید؟؟ کاغذ دیواری pepar، کاغذ دیواری PVC و یا ونیل و کاغذ دیواری نانوون؟؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *