کاغذ دیواری پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم

کاغذ دیواری پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم

کاغذ دیواری پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم

کاغذ دیواری پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است که  انتخاب درست و دقیق آن باعث جلوه دوچندان در دکوراسیون منزل می‌شود.

انتخاب رنگ، طرح و سبک کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی به عنوان رسمی‌ترین مکان خانه خیلی بستگی به متراژ، نقشه و دکوراسیون منزل شما دارد. ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست: 

  • انتخاب کاغذ دیواری با توجه به متراژ پذیرایی
  • نقشه و پلان خانه در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی
  • مبلمان و دکوراسیون منزل در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی
  • ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح‌دار

از تمام سبک‌ها‌ی کاغذ دیواری بسته به سلیقه و نوع دکوراسیون منزل می‌توان استفاده کرد ولی با رعایت یک سری اصول که کاغذ دیواری باعث شلوغی یا خیلی بی‌روح کردن منزل شما نشود.

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری؟؟

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به متراژ پذیرایی

اگر سالن شما کوچک است حتما باید توجه کنید که به هیچ وجه از کاغذهایی با گل‌های درشت و رنگ زمینه تیره استفاده نکنید چون باعث کوچک‌تر نشان دادن مکان شما می‌شود. برای متراژ‌های پایین حتما باید سعی شود از کاغذ‌هایی با زمینه روشن و گل‌هایی نسبتا کوچک‌تر و طرح‌های خلوت استفاده کنید و نهایتا یک یا دو دیوار را کاغذ طرح‌دار نصب کنید و بقیه دیوار‌ها کاغذ ساده یا بافت‌دار نصب شود.

برای سالن‌های بزرگ استفاده از کاغذ‌ دیواری کلاسیک با طرح داماسک یا کاغذ‌هایی با نقوش هندسی و طرح‌های بزرگ روی دیوارهای اصلی و یک دست که درب و یا پنجره‌ای روِی آن دیوار نیست موجب خاص شدن و زیبا شدن فضای سالن پذیرایی شما می‌شود.

کاغذهایی با طرح‌های رنگ‌دار و شلوغ برای خانه‌هایی مناسب است که مبلمان و وسایل ساده‌ای دارند.


حتما بخوانید: کاربردهای کاغذ دیواری


نقشه و پلان خانه در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

باید به این نکته توجه داشته باشید که نقشه و پلان شما طوری است که پذیرایی به آشپزخانه یا اتاق خواب متصل است و یا پذیرایی به صورت مستقل است. اگر به فضاهای دیگر متصل است حتما باید در انتخاب سبک و رنگ دقت کنید که با فضاهای اطراف هماهنگ باشد.

مبلمان و دکوراسیون منزل در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

رنگ و سبک کاغذ دیواری پذیرایی باید به نحوی باشد که با مبلمان و وسایل شما هماهنگ باشد مسلما برای دکوراسیون کلاسیک از کاغذ دیواری کلاسیک و برای دکوراسیون مدرن از کاغذ دیواری‌هایی با سبک مدرن باید استفاده کنید خیلی مهم است که کاغذ دیواری شما  در همان طیف رنگ لوازم شما باشد و یا تکمیل کننده آن و لزوما نباید هم‌رنگ باشند.

ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح‌دار

برای دیوارهایی که درب یا پنجره یا کمد دیواری ندارند می‌توانید از کاغذهای طرح‌دار استفاده کنید. دیوارهایی که درب یا پنجره در آن‌ها قرار داد یا عرض کمی دارند بهتر است از کاغذ دیواری ساده استفاده شود.

اگر ارتفاع دیوار شما کم است و سقف کوتاه است از طرح‌های عمودی یا راه راه استفاده کنید که سقف بلندتر نشان داده شود.

برای راهروها هم استفاده از کاغذ ساده یا راه راه پیشنهاد می‌شود.

 

به امید اینکه توانسته باشیم در انتخاب بهتر کاغذ دیواری پذیرایی به شما کمک کرده باشیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *